جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

رویش کبک از تخم تا جوجه

۳۵۵ بازديد

رویش کبک از تخم تا جوجه
کبک از پرندگانی هست که به سهولت قابل رشد بوده و در فیس ساخت انبوه, از درصد منفعت وری بالایی شامل است. به نحوی که می قدرت گوشت آن را عرضه داشت. کبک را می اقتدار با به کارگیری تکنیک های مدیریتی ویژه و به کارگیری از سیکل نوری مشخص, در تمام ارتفاع سال رویش بخشید.
ماشین جوجه کشی
رشد: گذشته از هر چیز, با فرض اینکه گله مولد در حالا تخم گذاری می‌باشد, شیوه گردآوری تخم ها به مراد پرهیز از جراحت آن ها به دنبال سوزوسرما یا این که گرمای بیش تر از حد, حائزاهمیت می‌باشد. بایستی به خیال و خاطر داشت که درصورتی که تخم ها برای برهه زمانی طولانی در دمای زیر۴۰ مرتبه فارنهایت باقی بمانند ممکن هست قابلیت و امکان پرورش خویش را از دست داده و از سوی دیگر در دمای تقریبی ۸۰ مرتبه فارنهایت استارت به رویش (تشکیل جنین) می‌کنند که مناسب به حیث نمیرسد چون زمانی که تخم در دمای ۸۰ جایگاه در درحال حاضر پرورش میباشد, با گردآوری و ذخیره آن در دمای پیشنهاد ای ۶۰-۵۵ مرتبه فارنهایت, جنین ممکن می باشد مصدوم و نهایتا تخم به موقعیت گندیده باقی بماند. گردآوری تخم ها به صورت متناوب بازدارنده از کثیفی و جراحت دیدگی آنان می‌گردد. ولی داشتن یک‌سری تخم آلوده و کثیف در تیم تخم های گردآوری گردیده واضح به حیث میرسد. لذا بایستی آنان را با ورقه سنباده قابل انعطاف تمییز نمود. حتی المقدور از شستن تخم کبک ها جهت رفع آلودگی و کثیفی می بایست دوری نمود چون قابلیت شکافت باکتری ها و بقیه ذرات مضر به درون پوسته در طی زمانه شستشو موجود هست. در رخ تعیین نحوه شستشو بایستی دقت داشت که آب متبوع برای شستن تخم ها گرم خیس از دمای تخم باشد. در غیر این چهره, باکتری ممکن هست بواسطه پوسته به درون تخم جذب شود. تخم ها را بایستی در یک مکان خنک با تهویه مطلوب در دمای ۶۰-۵۵ سکو فارنهایت ذخیره نمود. شایان ذکر می‌باشد که تخم کبک را می قدرت برای مدتی طولانی قریب به سه هفته با درصدی نادر از ضایعات نگه داری نمود. البته فرایند نرمال ست کردن تخم ها یک الی دوهفته بوده و کلاً هنگامی بیشتر ازسه هفته برای محافظت تخم سفارش نمیگردد. چرخاندن تخم ها در زمان عصر نگه داری الزامی و مایحتاج نمی‌باشد ولی چنانچه که بیش تر از یک هفته نگه داری شوند, سپس می بایست آن‌ها‌را به صورت متناوب چرخاند. به خواسته حصول شایسته ترین وضعیت و بیشترین درصد هچ (جوجه گیری), می بایست یک دستگاه تمام خود کار را تهیه و تنظیم و آنرا یک تا دو روز گذشته از قرار دادن تخم ها در آن, فعال‌سازی و فعال نمود. در مسافت وقتی باقیمانده تا قرارگرفتن تخم ها درون دستگاه بایستی شرایط دستگاه را بازبینی نموده و در غایت دما و رطوبت را به حد مناسب تهیه و تنظیم نمود. در دستگاه, تخم ها در ۲۱ روز نخستین ذیل دمای ۹۹/۵ جایگاه فارنهایت و رطوبت ۸۶ قرار گرفته و در روز ۲۱, بعداز انتقال به هچر, دما نیم رتبه کاسته شده و تا ۲۴ ساعت اثبات باقی میماند. عاقبت در روز ۲۳ دما به ۸۹/۵ تقلیل می‌یابد. البته رطوبت از روز ۲۲ تا روزگار هچ به %۹۰ ارتقاء می‌یابد. چون رطوبت بالا به جوجه ها امداد می‌نماید تا به راحتی از تخم بیرون شوند.
afx0327

تخم کبک به صورت معدل بعداز ۲۴ روز به جوجه تبدیل می گردد.البته بعضا از تخم ها در روز ۲۳و بعضا در روز ۲۵ هچ می‌شوند. به خواسته حذف تخم های جنین مرده و سوای نطفه, در روز ۸ و بعد از آن در روز انتقال آنان از دستگاه ستر به هچر ( ۳ روز باقیمانده به هچ), تخم ها ذیل کندلینگ قرار میگیرند. بعداز کم آب شدن جوجه ها, آنان را از فضای هچر به فضای نگه داری (تالار رویش) برده که دارنده دستگاه مامان تصنعی بوده و از قبلی ضدعفونی شده‌است. می بایست اعتنا داشت که ظروف آبخوری و دانخوری به اندازه کافی در دسترس باشد. ظروف آبخوری می بایست دارنده دهانه پهن و دیواره معدود طول باشند. در غیر این رخ قابلیت و امکان خفگی جوجه ها موجود هست. عمق آب نباید متجاوز از۲ سانتیمترباشد. جوجه ها بایستی به صورت مداوم به آب خنک و نو دسترسی داشته و ظروف مربوطه بایستی به صورت روزمره تمییز و گندزدایی گردند. درباره‌ی دستگاه های مادرمصنوعی, دما برای یکسری روز نخستین ۹۵-۹۰ مرتبه فارنهایت بوده و در هر هفته دما به ازای ۵ مرتبه کاسته شده تا جوجه ها به سن یک ماهگی برسند. درین دوران نیاز مبرم به به کار گیری از دستگاه مامان تصنعی و مصنوعی محسوس نیست. علاوه بر دستگاه مامان تصنعی و مصنوعی می قدرت از چراغ های حرارتی, بخاری های برقی و یا این که گرمکن های گازی و نفتی استفاده کرد. البته در ۲ گزینه اخیر الذکر می بایست اعتنا داشت که در فیس به کارگیری, فضای رشد می بایست از سیستم تهویه مطلوبی برخوردار باشد. در چهره محافظت جوجه ها در تالار می بایست به خیال داشت که کف تالار به خودی خویش گرم نبوده و جوجه ها ممکن هست با اختلال مواجه گردیده و مبتلا آنفولانزا یا این که خفگی ناشی از روی هم ریختن شوند. لذا در بستر می بایست از کف پوش هایی همانند نرمه چوب, سیفال برنج, کاه و یا این که پوشال بسته بندی به کار گرفت. در انتها متذکر می‌شود که جوجه ها برای هفته نخستین می بایست در حوالی مرجع حرارتی قرار گرفته و حتی المقدر در قفس یا این که تالار مشبک ( توری کشی) مراقبت شوند.

chicken-embryo-development
مرگ جنین
هچ یا این که (جوجه گیری) ناموفق را می اقتدار در ۲ ادله تخم فارغ از نطفه و دیگری مرگ جنین جویا شد. به گونه ای که هرکدام از این دست اندرکاران می‌تواند پس از مرحله هچ یا این که با طریق کندلینگ تشخیص داده شود. به‌این خواسته بایستی تخم های هچ نشده را گردآوری و آن‌ها را بازبینی نمود. می بایست اعتنا داشت که تثبیت تعداد دفعات مرگ جنین در تخم ها می‌تواند در تغییر تحول و تصحیح طریق کنونی جوجه کشی و نهایتا ارتقا منفعت وری اثرگذار واقع شود.
مرگ جنین به صورت انقطاع در دو دوران مختلف از زمان جوجه کشی روی می‌دهد. یکی‌از در ۳ روز اولیه جوجه کشی و دیگری در ۳ روز پایان باقی مانده به زمانه هچ. مرگ ناگهانی جنین قبلی از زمانه هچ در‌پی تغییر و تحول موقعیت زیستی جنین از اطراف باطن تخم به فضای خارج می باشد. در این‌حالت جوجه ممکن هست با مشکلاتی همانند تنفس و جذب انبان زرده مواجه گردد که بعضی اوقات در اختیار گرفتن رطوبت لازمه رفع این مانع ها می باشد. به صورت نرمال از دربین تخم های نطفه دار %۹۳ – %۸۸ و در موقعیت کلی هچ %۹۰ – %۸۵ تخم ها بایستی به جوجه تبدیل شوند. لحاظ به اینکه مرگ زودرس جنین در طول تکوین سازمانهای جنینی روی میدهد, رویش مطلوب جنین در باطن تخم هم پا با مشخصه های بارزی اعم از قرار به دست آوردن رمز در ذیل بال و پر راست, بزرگی سلول هوا به اندازه کافی جهت قرار به دست آوردن جوجه در موقعیت مطلوب برا ی هچ و عدم کم آبی لایه و پوسته تخم (شالاز) در بازه دوران هچ جوجه میباشد. شایان ذکر می‌باشد که می بایست به علائم کم آبی, موقعیت نوک و فرم درست پر و بال و پا اعتنا داشت و در چهره مشاهده هرگونه آیتم غیر معمول, آن را به خواسته تشخیص علل و دریافت راهکار های مناسب در مراتب آتی, تثبیت نمود. چون به موجب آن می اقتدار درصد نطفه داری, جوجه گیری و همینطور درصد کلی تخم های هچ گردیده را به حساب آوردن نمود. در آخر ذکر این نکته حائزاهمیت می‌باشد که هرگونه تغییر تحول در مقادیر تثبیت گردیده یا این که پراکندگی ترازو مرگ جنین میتواند تحت عنوان زنگ هشداری برای تصحیح به موقع ایرادات جزئی و پرهیز از شیوع و تشدید آن تا حد بحرانی در حیث گرفته شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.