شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

کاربرد زردچوبه در رژیم غذائی جوجه ی گوشتی

۳۶۹ بازديد
زردچوبه ، ریزوم پودر شده ی گیاه Curcuma longa ، از قدیم منزلت ویژه ای را در طب سنتی به خود اختصاص داده میباشد و همت آن به تیتر ادله ضد درد، ضد التهاب ، ضد اکسیدانت،ضد باکتری ، ضد سرطان و تومور، ضد قارچ و ضد آمیب ،ضد زهر،محافظت کننده ی عصبی،محافظت کننده ی کبدی،محافظت کننده ی بینائی،محافظت کننده ی موکوس معده وروده ، نگهداری کننده ی ششی و غیره، به وسیله بسیاری از محققین به اثبات رسیده میباشد .
از آن جائی که بخش اعظم بیماری های متداول در صنعت مرغداری درون کشورکه بطور تمامی گیر ، جوجه های گوشتی را مبتلا می نمایند، همت کبد را مختل می نمایند،کبد به تیتر اندام تشخیصی مضاعف مهمی در جوجه های گوشتی مطرح است .از طرفی به برهان تشدید متابولیسم در جوجه های گوشتی به مراد افزایش ساخت و بازده ، کبد به تیتر مرکز اصلی سرگرم در متابولیسم و واسطه ی اصلی دستگاه گوارش و خون از اهمیت فیزیوپاتولوژیکی خاصی برخوردار هست . با توجه به این که هر گونه آسیب یا نقص‌ در جوجه ها ی گوشتی در اول قدم روی تغذیه و در سود راندمان ایجاد جوجه ها تاثیر خواهد داشت ، در تحقیق حاضر همت بر آن شد تا بتوان فواید و مضرات فیزیولوژیک احتمالی افزودن زردچوبه در رژیم غذائی جوجه های گوشتی به تیتر ماده ی مراقبت کننده ی ارگانیک ، تحلیل گردد تا احتمال دارد بتوان آن را به عنوان الگوی کاربردی در محافظت از جراحت های رایج کبدی و دستگاه گوارش جوجه ها (بیماری یا این که تاثیر سوء آنتی بیوتیک ها برکبد ) به کاربرد تا با ارتقاء مقدار مقاومت جوجه ها ؛ بهبود حالت تندرست و فرایند پرورش و در فیض تولید بیشتری به دست آورد .کاربرد بالای رنگ زرد چوبه در طب سنتی؛ در دسترس و ارزان بودن این ماده و حداقل اثرات جانبی که در موضوع کاربرد این ماده گزارش شده می باشد ،باعث انتخاب رنگ زرد چوبه شوید .
ماشین جوجه کشی
مواد
و روش ها: در تحقیق حاضر از جوجه های گوشتی نر نژاد آرین به کارگیری شوید .جوجه ها طی عصر ی تست رژیم روزمره ی مرغداری اولیه را در یافت می نمودند .۳۶ جوجه ی تندرست و بامحدوده ی وزنی مشابه از سن ۲۵روزگی به محل تست منتقل شدند و پس از انطباق بی نقص با محیط به رخ تصادفی به سه گروه(۶ تکرار) تقسیم شدند و در شرایط نور و روشنایی ۲۴ ساعته با دسترسی کافی به آب و دان ،نگهداری شدند .
جوجه
هادر سن ۳۶ روزگی طول عصر ی تست ۱۴ روز تیم
کنترل۱: تیمار با کپسول های دربردارنده دان و دوقطر روغن مایع آفتابگردان تیم تست ۱:تیمار با کپسول های دربردارنده زردچوبه و دو قطره روغن مایع آفتابگردان با دز ۵۰۰ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن .
تیم تست ۲:تیمار با کپسول های حاوی زردچوبه و دو قطره روغن مایع آفتابگردان با دز ۱۰۰۰ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن تن .
در سری دوم تست دز ۱۰۰۰ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در دوره ی ۴۴ روز زمینه نظارت شبیه با منش پیشین قرار گرفت .
جوجه ها روزمره از لحاظ موقعیت تغذیه و رفتاری محاسبه گردیده ، وزن روزمره ی آن ها در جداولی ثبت می گردید . در نقطه پایان دوره پس از گزینش هماتوکریت ، عملیات کالبد گشایی و انتخاب نسبت وزن قلب ، کبد و طحال به وزن بدن انجام گردید .همچنین به مراد آنالیز احتمالی تاثیر زردچوبه بر سطح آنزیم های کبدی میزان سرمی آنزیم های ALP وGOT اندازه گیری شد .آنالیز آماری داده ها با به کارگیری از قابل انعطاف افزار آماری spss و امتحان من ویتنی رخ گرفت .
به مراد تحلیل تغییرات بافتی یا هر مدل جراحت دیگر ،در دستگاه گوارش ؛ از بافت کبد ، پیش معده و روده مثال برداری فیس گرفت . مثال ها با فیکساتور فرمالین و بوئن ثبت شده پس از انجام مراحل پاساژ بافت و برش ؛ با تکنیک هماتوکسیلن ائوزین و پاس و پیک ایندیکو کارمن رنگ آمیزی گردیدند .
نتایج:
تاثیر زردچوبه در دز های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن بر فاکتور های خونی و وزن اندام های کبد،طحال،قلب و مقدار بیش تر وزن روزمره و نیز مرحله سرمی ALP,GOP در جدول شماره ی ۱ نشان داده شده هست .به عبارتی جور که مشاهده می شود در مقایسه ی فاکتور های اندازه گیری شده در مجموعه های آزمایش و در دست گرفتن هیچگونه اختلاف معنا دار آماری مشاهده نمی شود .همینطور در مجموعه های آزمایش؛ هیچ دسته تغییر و تحول رفتاری ،نظیر بی اشتهائی، بی تحرکی وغیره در مقایسه با مجموعه کنترل مشاهده نگردید .در مطالعات بافت شناسی کبد و دستگاه گوارش نیز هیچگونه موضوع غیر معمولی مشاهده نشد .نتایج به دست آمده در آزمایشات سری دوم نیز شبیه با مورد قبل بود .در مقایسه فاکتورهای مقدار گیری شده با مجموعه در دست گرفتن هیچگونه تفاوت مفهوم داری در گروههای قضیه آزمایش مشاهده نشد .

خواص زردچوبه برای لاغری و زیبایی

زردچوبه ، ریشه گیاهی است با نام علمی‌”Curcuma Longa” که به نام “TurmericRoot” در جهان مشهور است. زردچوبه گياهي است علفي، پايا و داراي ريزوم هايي که از آن ساقه ي هوايي به ارتفاع يک تا يک و نيم متر خارج مي شود.

زردچوبه

 نقش زردچوبه بر زیبایی صورت

خاصیت آنتی باکتریالی، ضد التهابی و ضد اکسیدانی زردچوبه می تواند نقش مهمی در زیبایی صورت داشته باشد. به همین علت عروس های هندی قبل از مراسم عروسی خود از ماسک زردچوبه استفاده می کنند تا از خواص آن برای پوست بهره مند شوند. طبق مطالعات مشخص شده است که زردچوبه با پیشگیری از ایجاد چروک صورت و دور چشم باعث جوانسازی پوست میشود. زردچوبه میتواند با از بین بردن سلول های مرده باعث پاکسازی، شفافیت و درخشندگی پوست شود. زردچوبه باکتری های پوستی که عامل اصی به وجود آمدن آکنه و اسکار پوستی هستند را نابود میکند. ماسک زردچوبه یکی از بهترین ماسک های خانگی و طبیعی برای درخشندگی و شفافیت پوست است که با انواع پوست های حساس و چرب و خشک سازگاری دارد. پوست چرب مستعد ایجاد جوش است. کنترل چوبی پوست توسط زردچوبه مانع از ایجاد جوش بر روی صورت میشود پس برای افرادی که پوست چربی دارند مناسب است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.