یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

کبک پرنده زیبایی

۳۷۶ بازديد

از درآمدم راضی‌ام/ یک کدام از اصلی ترین خیر‌ها و سرویس‌ها ایجاد اشتغال می‌باشد
ماشین جوجه کشی

این بازنشسته فعال اقتصاد مقاومتی میگوید: کبک پرنده زیبایی هست و صدای زیبایی هم داراست. عصر رویش کبک به‌نسبت بقیه طیوران پاره ای بیش تر می باشد. کبک در سنین 4‌ــ‌3ماهگی برای کشتار و در سن 7‌ــ‌6ماهگی برای تخم‌گذاری فراهم می شود، این در حالی میباشد که برای مثالً بلدرچین در 40روزگی به سن کشتار و 50ــ45روزگی به سن تخم‌گذاری می رسد. تخم‌گذاری کبک‌ها عصر‌ای میباشد. اینجانب در تالار 500متری خودم دو عدد گله مولد دارم. وجود دو گله منجر می گردد که اینجانب در ایجاد جوجه و تخم معطلی نداشته باشم زیرا دو عدد گله دارم در حین سال معمولاً درگیر هستیم. هر گله‌ای 4 ماه تخم‌گذاری دارااست بعدش 2 ماه استراحت مینماید و صرفا میخورد و می‌خوابد. حجم اصلی فعالیت اینجانب در جوجه‌کشی می باشد و برخیً جوجه‌ها را برای پرواربندی نگه میدارم و تا سن 4ماهگی که برسند آنان‌را به کشتارگاه میدهم. موقتیً برای 3 نفر توانسته‌ام اشتغالزایی کنم اما با برنامه‌ریزی‌ای که دارم قصد به توسعه کارم دارم که در این حالت برای اشخاص بیشتری میتوانم اشتغالزایی داشته باشم. اشتغالزایی برای جوان ها لذتبخش می باشد چون یک کدام از وسیع ترین خیر‌ها و سرویس‌ها ایجاد اشتغال هست.

موقتاً در اولیه خط مش هستم البته با وجود این، از درآمدم راضی‌ام. بعداز دادن هزینه‌های آب و برق و کارگر برای خودم معدل ماهی 3 میلیون تومان می ماند که از این درآمدم در زمان بازنشستگی خودم راضی هستم.

او ارتفاع قدمت هر کبک را حدود هفت سال تیتر کرد و ادامه داد: جوجه کبک، بعداز سه ماه و 15 روز تبدیل به کبک می شود، ارتفاع قدمت اثر گذار یک کبک چهارسال و قدمت غیرمفید آن هفت سال میباشد.

*در آغاز بازار را خوب شناسایی کنیم/ ماهی 3هزار عدد جوجه ایجاد می کنم

در ساخت کبک نباید به‌یک‌باره حجم متعددی از این پرنده را رشد اعطا کرد مخصوصاً فارغ از این‌که از قبلی برای آن برنامه‌ریزی کرده باشیم. بایستی بتوانیم گذشته از ساخت تخم و گوشت کبک، نخست بازار کبک را خوب شناسایی کنیم. با فروشندگان و تأمین کنندگان تولید ها کبک صمیمانه گفتمان و با عقد قراردادهایی همیاری‌مان را سفت‌خیس کنیم. در بازاریابی غالب بوده‌ام و تولیدها را به استان‌های همجوار تهران نیز ارسال می کنم و حتی برخی وقت‌ها نادر هم می آورم. ماهی 3 هزار قطعه جوجه ساخت میکنم که بضاعت و توان نگه‌داری تمامی اینها را در تالار 500متری خودم ندارم به این ترتیب این جوجه‌ها را می فروشم. آغاز عمل با فعال سازی یک کارخانه کوچک بسیار به‌صرفه‌خیس از آغاز با ساخت کارخانه‌های پهناور می باشد. سوله‌های وسیع خطر و ریسک بالایی داراست و در دست گرفتن کردن آن هم مکافات می باشد و در صورتی‌که مریضی در میان پرنده‌ها شایع شود آن‌وقت دیگر روی هم گذاشتن سوله بسیار عمل مشقت هست. البته کارخانه کوچک در رخ ناکامی حتی آدم را ورشکسته نخواهد کرد.

در جمهوری اسلامی ایران بیش تر مصرف‌کنندگان کسانی می باشند که یا این که از دید مالی مشکلی ندارند و یا این که به‌علت یک بیماری مختص بوسیله پزشک معالج مصرف این سیرتکامل مواد غذایی به آنان تجویز شده‌است.

در کشور‌ایران برای کشتار کبک به‌رخ صنعتی اقدامی فیس نگرفته می‌باشد و این برای رویش‌دهندگان کبک یک چالش می باشد، که منجر می‌گردد رشد‌دهنده مطلقاً در مزرعه خویش فضایی برای کشتارگاه در لحاظ گرفته و فعالیت کشتار را خویش در مزرعه انجام دهد، و این مسئله هزینه‌هایی برای رشد‌دهنده به‌وجود می آورد.

با اعتنا بدین‌که در جمهوری اسلامی ایران اتحادیه مشخصی جهت نظم دادن به بازار فروش تولیدات پرندگانی مانند کبک و بلدرچین نیست برخی افرادی را که تصمیم به رشد این پرنده ها دارا هستند از آغاز فعالیت بازمی‌داراست.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.