یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

خاصیت گوشت بوقلمون

۳۸۵ بازديد

این فعال اقتصاد مقاومتی خاطرنشان می‌نماید: «بوقلمون ماده 80 هزارتومان و بوقلمون نر به ارزش 150 هزارتومان به فروش میرسد. ارزش فراتر نر نسبت به ماده به علت وزن فراتر و لذیذتر بودن گوشت آن میباشد. هر بوقلمون ماده یک روز درمیان تخم میگذارد. در ماه در حدود 1200 تخم بوقلمون در مزرعه کوچک اینجانب ساخت می‌گردد. هر جوجه بوقلمون یک روزه 10 هزارتومان و جوجه بوقلمون یک ماهه را 30 هزارتومان می فروشیم. هر تخم بوقلمون را هم در بازار به ارزش 5 هزار تومان می فروشیم.»
ماشین جوجه کشی
خانم پژوهنده در رابطه خاصیت گوشت بوقلمون میگوید: «در رویش بوقلمون گوشتی، از هورمون به کارگیری نمی شود. چرا‌که آناتومی و ساختار بدنی این پرنده به صورتی میباشد که استعمال از هورمون سبب ساز فلج شدن آن میگردد. بوقلمون به واحد سنجش 65 درصد گوشت سپید و 35 درصد گوشت قرمز رنگ دارد. پروتئین و فسفر مو جود در گوشت بوقلمون حتی از ماهی و میگو اضافه میباشد. سرانه مصرف گوشت بوقلمون در جمهوری اسلامی ایران تنها 350 گرم میباشد در حالی که سرانه مصرف گوشت بوقلمون در امریکا 7 کیلوگرم میباشد و می بایست با رواج و فرهنگ وتمدن‌سازی سرانه مصرف این گوشت را در میهن بالا ببریم».

وی برای عشق و علاقه‌مندان به رشد بوقلمون در مزرعه‌های کوچک سفارش‌هایی دارااست: «در سکو اولیه می بایست دراین مورد تحقیق فرمایید و معلومات خویش را ارتقا دهید. برای این عمل میتوانید به مزرعه‌های فعال در استان خویش مراجعه‌کنید و از نزدیک با طریق فعالیت آشنا شوند. در هنگام انجام فرآیند تأسیس نیز میتوانید از وام ها بانکی به کارگیری فرمایید. آشنایی بازار و بازاریابی را در برنامه خویش قرار دهید. در غایت به خویش ایمان داشته باشید و از باخت نترسید. برنا‌ها نباید درپی فعالیت‌های دولتی باشند و می بایست کوشش کنند تا با برنامه‌ریزی مطلوب و مبنی بر توانمندی‌های خویش به عرصه‌های ایجاد اشتغال وارد شوند. اینجانب برای فعالیت خودم انتظار خاصی از دولت ندارم ولی می بایست برای جوان ها کلاسهای فراگیری اشتغالزایی برگزار شود.»

این فعال اقتصاد مقاومتی در رابطه تغذیه بوقلمون‌ها میگوید: «بوقلمونها می بایست مطابق رژیمشان خوراک بخورند. به آنان حتی میگردد میوه و صیفیجات هم اعطا کرد. بوقلمونها برخی از برگها، علف‌های هرز، انگور، کلم و همه دانه هایی که بشر‌ها می خورند از قبیل دانه زیتون و دانه زغال اخته را هم می خورند. برخی از آنان حتی تناول کردن تخم‌مرغ‌هایی که بر روی زمین افتاده و سوراخ خورده‌اند را دوست دارا‌هستند. بوقلمون‌های وحشی دوست دارا هستند حشره ها و حیوان ها کوچک را بخورند. جوجه بوقلمون‌های تحت ۲ ماه ترجیح می دهند از حشره‌ها تغذیه نمایند، بعضی از آن ها غذایی را که شما برایشان از فروشگاه میخرید نمیخورند و شما شاید ناچار گردید به آن‌ها جیرجیرک، کرم زمینی و کرم میوه دهید که اما خودشان در شکار این حشره‌ها معلم می‌باشند. ابتدا می بایست با جوجه بوقلمون استارت کرد. معمولاً جوجه‌ها به ارزش هر عدد 10 هزار تومان خریداری میشوند. فضایی را در ایوان منزل تان فراهم و دانه‌ها را هم از مرکزها خرید تنظیم و عمل را استارت نمائید.»
خانم پژوهنده در رابطه کشت گلخانه‌ای اش نیز میگوید: «در ایوان منزل مان فضایی به اندازه 100 متر مربع را برای کشت توت خارجی گلخانه‌ای اختصاص داده ام. آب پاشی به شیوه قطره‌ای انجام می شود و در سال 750 کیلوگرم توت خارجی برداشت میکنم. اینجانب از هیچ ارگانی امداد مالی نگرفتم و روی پای خودم ایستادم.»
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.