شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

اشکال نژادهای مرغابی

۳۵۵ بازديد

اشکال نژادهای مرغابی
نژادهای گوناگونی از مرغابی­ های اهلی در عالم موجود هست که به چهار تیم گوشتی، تخم‌گذار، دو منظوره و تزیینی تقسیم می گردند. در حال حاضر به معرفی این نژادها می پردازیم.

ماشین جوجه کشی

نژاد پیکن
این نژاد اصالتی چینی دارااست. در صنعت های پهناور رشد اردک گوشتی مرزو بوم امریکا این نژاد به فراوانی چشم می­شود. . وزن اردک نر بالغ نزدیک به ۴ تا ۵/۴ و اردک ماده بالغ ۵/۳ تا ۴ کیلوگرم میباشد. این نژاد برای تخم‌گذاری بسیار خوب میباشد. به‌ طوری‌ که سالیانه میان ۱۵۰ تا ۱۸۰ عدد تخم میگذارد و وزن هر یکی تخم آن نزدیک به ۸۵ گرم هست.

جفت گیری این نژاد به جهت مدل ساختمان تن صرفا در آب چهره می­گیرد. معمولا این نژاد را از ۲ماهگی برای مصرف به بازار عرضه می­نمایند. زیرا بعد از سپری شد نسبتاً ۳ماه گوشت کیفیت مطلوبی ندارد. این نژاد حالت متعدد آب وهوایی را تاب می­آورد و در صورت تزئینی خویش گزینه خرید وفروش قرار­ می­گیرد. تن کشیده و سینه­ی پهن سپید رنگ یاور با پاهای پرتقالی این زیبایی را به پیکن­ها داده میباشد.



نژاد روئن
این نژاد فرانسویست و روئن شهر اختصاصی آن­هاست. روئن­ها نسبتاً با نژاد پیکن شباهت دارا‌هستند.

این نژاد اساسا برآمده از نژاد اردک وحشی مالارد میباشد. وزن اردک نر نزدیک به ۵/۴ کیلوگرم و وزن اردک ماده ۴ کیلوگرم میباشد. این نژاد تخم­گذار میباشد ولی خیر به خیر و خوبی پیکن. آن­ها سالیانه ۸۰ عدد تخم میگذارند. ولی گوشتشان دوست داران متعددی دارااست. چون گوشتی لذیذ و خوشمزه دارا هستند. اردک نر دارنده بال و پر و پرهای زیبای آبی‌رنگ و سبز و سیاه میباشد و در لابلای آن خطوطی سپید قرار دارا هستند. رنگ اردک ماده سپید و قهوه‌ای پر‌نور میباشد و پاها و منقار به رنگ پرتقالی و پوست به زرد میباشد. و نرها زیباترند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.