پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

پرهای قرقاول مغایر بخش اعظمی از طیوران

۳۶۹ بازديد

پرهای قرقاول مغایر بخش اعظمی از طیوران مثلثی صورت کوتاه و منظم بوده و با نظم و ترتیب مختص بر روی یکدیگر قرار گرفته اند. مالامال ها از منطقه دم معدود و بیش تر از وضعیت مثلثی بیرون گردیده البته از نگاه رنگ و نقش و نگار به عبارتی ترتیب معمولی را محافظت کرده اند.در کلیه پرهای رنگین پرنده علاوه بر درخشش و جلای مختص لبه قهوه ای رنگ خوشگل و منظمی به چشم می خورد.احوال قرار تصاحب کردن لبریز ها بر روی رمز به صورت خاصی بوده و روی هم رفته صورت دو شاخ را به قرقاول می‌دهد. شرایط مزبور نیز به نوبه خویش نقش بسزایی در زیبایی پرنده داراست.
ماشین جوجه کشی

timthumb.php

ساختمان پنجه در قرقاول نظیر مرغ و خروس بوده و پرنده می‌تواند به راحتی و اسانی بروی زمین روش برود.درضمن بخش اعظمی از نژاد های قرقاول کارکشته به پرواز بوده و می توانند ساعات در افق پرواز نمایند. قرقاول ها هنگام پرواز صدای منحصربه‌فرد ساخت مینمایند که قادر است شکارچیان را بسوی انان ارشادوراهنمایی نماید.صدای نام برده برای اشخاصی که با صدای طیوران اشنایی ندارند مشابه فریاد طاووس یا این که مرغ شاخ دار میباشد ولی شکارچیان ماهر می‌توانند این صدا ها را به راحتی تشخیص دهند. روی هم رفته صدای قرقاول ناهنجار بوده و در‌این حین صدای نرها از صدای ماده ها حاذق خیس بوده و مخصوصا در فصل جفت گیری بسیار شنیده میشود. در بعضی موردها به چشم می‌خورد که صدای نرها وحشتناک خیس از موقعیت معمولی به گوش می‌رسد که در چنین حالتی خواسته از ایجاد صدای ذکر شده تهدید و تولید وحشت در طرف مقابل می باشد.

به صورت کلی نژاد های گوناگون قرقاول در دو مدل قرار دارا‌هستند:

تیم اولیه قرقاول های دم دراز می باشند که در‌این مجموعه مالامال های دم طویل بوده و از یک‌سری ستون تشکیل یافته می‌باشد تنی چند از قرقاول های نوع نام برده حتی توانمند میباشند پرهای دم را تا اندازه ای به صورت چتر در اورند البته هرگز این اقتدار به اندازه مالامال ها و چتر طاووس نمیباشد . درین نوع بخش اعظمی از قرقاول های معمولی و اهلی که امروزه رویش داده می گردند و همینطور تنی چند از قرقاول هایی که شکار نیکی برای شکارچیان به شمار می رود قرار دارا‌هستند و روی هم رفته پراکندی انها در جهان نسبت به نوع دیگر بیش تر می‌باشد. نژاد های تیم دم دراز در عالم پراکندگی بیشتری دارا هستند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.