پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

جوجه کشی تصنعی و مصنوعی شترمرغ

۳۶۵ بازديد

ایرادات رفتاری
ایرادات رفتاری در شترمرغها اضافه ناشی از ورش باد تند ، تراکم زیاد و دیگر مسایل ناسازگار هست .عارضه پرخواری معمولا بوسیله طیوران خسته یا این که در دور و اطراف تراکم شروع میشود. در رخ بروز این عارضه از فی مابین بردن آن بسیار نقص‌ هست .
روشهای استعمال از Hubcap ( وسیله ای جهت سرگرم نمودن شتر مرغها ) درجایگاه مراقبت و دیگر لوازم بازیها به حل این ایراد یاری می نماید .همینطور تقسیم بندی پرنده ها یا این که استعمال از مقام مراقبت با مساحت بیش تر میتواند خلل را تا حد متعددی مرتفع کند.اسمان نگری هم یک کدام از ایرادات رفتاری می باشد که د رپرندگانی که مدتهای طولانی در محوطه محدود حفظ گردیده اند دیده میشود . بنظر می‌رسد این خوی طولانی تر در وضعیت آ ب و هوایی شمالی که درطول فصل زمستان جوجه شتر مرغها در درون منزلت محدود محافظت میگردد مشاهده میشود . بیرون کردن آنان از رده محدود موجب حل خلل می‌گردد . تهاجم شتر مرغهای نر یا این که ماده یک خلق طبیعی به مراد محافظت قلمرو sdsd . شتر مرغه انیز قلمرو خویش را نگهداری نموده شرایط مهاجم پیدا می نمایند . جداسازی معمولی آغلها و ساخت فضای طولانی تر برای شترمرغها ی ماده که قابلیت فراروگریز از مسیر مهاجم نرها را داشته باشند در حل نقص‌ امداد نموده و در پیشگیری از بروز صدمات مفید fgfgf .اموهای ماده بیش تر از اشکال دیگر تهاجمی هستند و اذن دادن به اموها جهت جفت یابی ، جداسازی اموهای نر وماده و مهیا ساختن مساحت طولانی تر برای اموها از تولید و پیشرفت این عارضه دوری خواهد نمود .
ماشین جوجه کشی
جوجه کشی تصنعی و مصنوعی شترمرغ
شتر مرغ ماده معمولاً میان ساعت 4 تا 7 عصر تخمگذاری میکند. فورا پس از تخم گذاری باید تخم ها بوسیله کارگر گردآوری گردیده و به محل جوجه کشی منتقل شوند.
روزگار جوجه کشی 42 روز است. سکو حرازرت دستگاه جوجه کشی 3/36 مرتبه سانتی گراد و رطوبت نزدیک به 20 تا 25 درصد می باشد. وزن تخم به صورت میانگین نزدیک به 5/1 کیلوگرم بوده و در آخر زمان جوجه کشی می بایست نزدیک به 13 تا 15 درصد از وزن تخم کاهش پیدا نماید. در غیراینصورت ممکن هست مشکلاتی در جوجه در آوری تولید گردد. معمولاً تخم ها به بازه یک هفته گردآوری و در جایگاه حرارت و رطوبت مطلوب مراقبت گردیده و بعد از آن تخم های بی نطفه از دستگاه بیرون میگردند. درروز سی و هشتم تخم ها به هچر منتقل گردیده و تا زمانه خروج از تخم در دستگاه باقی می‌مانند. بهتر می‌باشد جهت کم آب شدن و عمل نسبی پرنده، به وی اذن اعطا کرد تا به بازه زمانی 6 تا 12 ساعت دردستگاه هچر باقی بماند و آن‌گاه بیرون گردد. بهداشت دستگاه و تالار جوجه کشی بسیار مهم بوده و باید حتی الامکان از ورود اشخاص متفرقه به اطراف جوجه کشی پرهیز شود. جوجه ها به هنگام ولادت وزنی در حدود700 تا 1000 گرم دارا هستند. بند ناف بوسیله آیودین ضدعفونی می‌گردد. کف بینی های هچری نیز می بایست اصطکاک کافی داشته باشند تا از بازشدن پاها درجوجه دوری به فعالیت آید. در حالتی که جوجه نتواند از تخم بیرون شود باید به جوجه امداد شود. این فرمان نیاز به کسب تجربه کافی داشته و هر سیرتکامل مداخله عجولانه باعث نتیجه ها منفی درهچ خواهدشد.

رویش جوجه
بعداز خروج از تخم جوجه ها باید درحرارت 30 تا 32 جایگاه سانتی گراد قرار گیرند. بهتر می باشد این حرارت در ذیل منشا حرارتی (چراغ هیتر، مامان تصنعی) برای جوجه آماده گردیده و اذن گزینش را برای جوجه آماده آورد. در حالتی‌که که موقعیت جوی‌بار اذن دهد می‌تواند جوجه را 24 ساعت بعد از درآمدن از تخم در فضای آزاد قرارداد. محافظت از جوجه در سنین نخستین باید با توجه صورت بپذیرد. بهداشت تالار به طور کاملً رعایت گردیده و شب ها اوضاع ایده آل از نگاه دما و تهویه برای جوجه ها آماده شود. عفونت انبان زرده از رایج ترین علل مرگ و میر جوجه ها تا سن حدود 14 روزه گی می‌باشد. این عفونت می‌تواند از روش تخم، دستگاه جوجه کشی، بندناف و نیز خوراک و تناول کردن مدفوع(از روش روده) به گونی زرده منتقل شود. عدم جذب به موقع گونی زرده سبب عفونت و مرگ جوجه خواهد شد. هرگونه استرس نیز میتواند حالت را برای باقی‌مانده گونی زرده در تن جوجه و عفونت آن مهیا کند. از سایر علل مرگ و میر در جوجه ها را قادر است عفونت های باکتریایی، اسهال و اشتباهات فیزیکی پانام موفقیت. خوراک 24 ساعت پس از هچ باید در مشت جوجه قرار گیرد. طعام باید دارنده انرژی و پروتئین بالا و از نگاه املاح معدنی وویتامین ها بالانس باشد. چندین روزی ارتفاع می‌کشد تا جوجه تناول کردن آب و خوراک را بیاموزد واین برهه زمانی روزگار کافی را برای جذب گونی زرده آماده می کند. قرار دادن یک جوجه پهناور خیس در بین جوجه های نو به جهان آمده کار تعلیم میل کردن و آشامیدن را به جوجه ها راحت می سازد. جوجه های بیمار و غیرفعال را باید سریعاً از دیگر پرنده ها غیر وابسته نموده و در فضای دیگر زیر معالجه قرار بخشید.
انباشتگی اجسام فرنگی از قبیل سنگ، چوب و ساقه در پیش معده و سنگدان از سایر عامل ها مرگ و میر جوجه ها تا سن چهارماهگی است. هرگونه استرس از قبیل بالانس نبودن جیره (از دید موادغذایی ، مواد معدنی وویتامینه و غیره) نیز بیماری و عدم متانت و سالم پرنده قادر است بدین مسأله منتهی شود. براین اساس حتی الامکان کارایی شود فضا رویش جوجه ها عاری از هرگونه اجسام فرنگی باشد. واکسیناسیون جوجه ها علیه بیماری نیوکاسل در کشورمان الزامی میباشد. تلفات ناشی از این بیماری بوسیله برخی از مزارع در جمهوری اسلامی ایران گزارش شده‌است. جوجه ها به بیماری آنتروتوکسمی نیز حساس می باشند. واکسیناسیون جوجه علیه این بیماری پیشنهاد می‌شود. این بیماری غیرواگیر بوده و دلیل اصلی آن استرس میباشد. (تغییرات جیره حمل و نقل، واهمه، تراکم جوجه هاو....) جوجه ها تخت‌گاز رویش کرده و درسن یک ماهگی نزدیک به 3 تا 6 کیلوگرم وزن دارا‌هستند. با ارتقا سن جوجه ها باید فضای بیشتری در چنگ آنها قرار اعطا کرد. گردشگاه جوجه ها می بایست دارنده سایبان بوده و خاک شایسته ترین تعیین تحت عنوان بستر است. بستر فضای مسقف بهتر میباشد از متاع بتن باشد تا به راحتی بتوان آن را شست وشو بخشید و ضدعفونی کرد. در برخی از مزارع از سیستم حرارت زیرزمینی تحت عنوان منشاء حرارت به کارگیری مینمایند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.