شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

معرفی کلی بلدرچین پولکدار

۳۵۹ بازديد

معرفی کلی بلدرچین پولکدار
در‌این نوشته ی علمی از تیم مقاله ها مغازه اینترنتی EIG-SHOP می‌خواهیم به بازبینی صفات، خصوصیات و زیستگاه نژاد بلدرچین پولکدار بپردازیم، لطفا با ما یاور باشید.
ماشین جوجه کشی

همان طور که میدانید بلدرچین ها در سیرتکامل ها و نژاد های مختلفی وجود دارا‌هستند که جمعا به ۱۳۰ نژاد جدا سازی میگردند و تمامی آنان دارنده مختصات و خصوصیت های نسبتاً مشابهی می‌باشند. به عنوان مثال می قدرت اعلام کرد که همه آن ها با‌گاز پرورش می نمایند و در پهنا یک الی دو ماه تماما بالغ می گردند و فراهم تخم گذاری می شوند و تخم همگی آن‌ها دارنده لکه های قهوه ای بر روی خویش میباشند.

این مدل از بلدرچین که در لهجه انگلیسی بدان scaled quail می‌گویند و اسم علمی آن نیز Callipepla squamata می‌باشد، از سیرتکامل بلدرچین های بر نو میباشد و بیش تر در حیات وحش و طبیعت موجود است.



بلدرچین پولکدار
بلدرچین پولکدار


زیستگاه بلدرچین پولکدار
مبنی بر مطالعات محققان بلدرچین پولکدار عمدتا در بخشها جنوبی و مرکزی میهن آریزونا، قسمت های شمالی مکزیک تازه، بخش های شرقی و مرکزی کلرادو، جنوب غربی کانزاس و … یافت میشود. واشنگتن مرکزی و نِوادای شرقی (eastern nevada) از گزاره مناطقی هست که پولکدار به فراوانی در آنجا یافت می گردد. زیستگاه اصلی این پرنده در علف زار ها، شن زار ها، نواحی پست، دامنه کوه ها، مراتع نادر پوشش و سینه صخره ها است.



مختصات بلدرچین پولکدار
مختصات بلدرچین پولکدار


مختصات بلدرچین پولکدار
این نژاد از بلدرچین ها دارنده پرهای پولکدار آبی رنگ مایل به خاکستری در سینه خویش هست، هم چنین دارنده یک تاج پنبه ای صورت بر رمز خویش هست. بلدرچین پولکدار هنگام خطر اضافه ترجیح می‌دهد خط مش برود تا اینکه پرواز نماید و در اصل پرنده ای غیر مهاجر می‌باشد، آن‌ها پرندگانی بسیار اجتماعی می‌باشند و در شب ها یا این که فصول سرد سال به طریق تیم هایی به دور هم انباشته شده و به گرم کردن تن یکدیگر امداد می‌کنند، هر چه هوا سردتر باشد جمعیت آن‌ها نیز فشرده خیس می‌گردد.

همینطور بخوانید :
برای رویش بلدرچین به چه مقدار دور و بر و چه تجهیزاتی نیازمندیم؟
آن‌ها صرفا یک همسر گزینش می نمایند و فصل جفت گیری و تخم گذاری آن ها از اوایل آوریل شروع میشود، در فصل جفت گیری بلدرچین نر و ماده به امداد یکدیگر آشیانه شان را بین بوته زار ها و علف زار ها می سازد. بعد مبادرت به جفت گیری می‌کنند، بلدرچین ماده بعد از تخم گذاری و وصال تعداد تخم ها به ۶ الی ۱۲ عدد، بر روی آن‌ها می خوابد تا زمانه خارج داخل شدن جوجه ها از تخم باطن آشیانه میماند، در‌این برهه زمانی بلدرچین نر وظیفه تغذیه بلدرچین مامان را بر عهده می‌گیرد، بعد از متولد شدن جوجه ها، والدین هر دو در ادامه خوراک برای خویش و جوجه هایشان می‌شوند.



تغذیه بلدرچین پولکدار

تغذیه بلدرچین پولکدار همانند بقیه بلدرچین ها از اشکال میوه های وحشی، اشکال دانه های افتاده بر روی زمین، حشره‌ها ریز و …می‌باشد. در موقعیت رویش میتوان آنان را با گونه های غلات مانند گندم، جو، نخود، لپه، تخم افتابگردان، دانه ارزن، پلت و … تغذیه نمود.

ویدیوی ذیل طعام تناول کردن بلدرچین های پولکدار را از نزدیک نشان می‌دهد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.