جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

جوجه کشی طبیعی غاز ها

۳۴۷ بازديد

1- جوجه کشی طبیعی غاز ها

در جوجه کشی غاز بایستی تمام قوانینی را که در جوجه کشی طبیعی ماکیان مطرح می باشد رعایت نمود.به غاز ها بایستی دارو های ضد انگلی خورانید و از پودر هایی برای از دربین بردن انگل های فرنگی بهره مند شد . مواد غذایی و علوفه و آب کافی بایستی در اطراف آشیانه غاز ها قرار داده شوند و حتی برای شاداب ماندن غاز ها توصیه میشود تجهیزات شنا کردن نیز برای آن ها آماده گردد.
ماشین جوجه کشی
تخم ها را می بایست در یک دوران ذیل غاز مامان گذاشت تا جوجه ها در یک روز یا این که حداکثر با مسافت 24 ساعت از تخم خارج آیند چون ممکن می‌باشد غاز مامان با بازدید چندین جوجه بازه زمانی متعددی روی سایر تخم ها نخوابند و در ضمن سبب ساز حاد شدن تخم ها گردد. سطح تن جوجه ها با کرکهای طلائی رنگی پوشیده گردیده و به طور کامل مربوط از مایع آمنیون می باشند که بایستی در ذیل بال و پر مامان کم آب شوند.
چنانکه در حین خارج وارد شدن جوجه ها در جوجه کشی غاز هوا سرد باشد ، بایستی آنان‌را به محل گرم هدایت کرده و زمان یک‌سری هفته در حرارت پایین در دست گرفتن محافظت نمود.
جوجه غاز ها در روز نخستین احتیاجی به خوراک ندارند البته بعد از آن بایستی تغذیه شوند . پیشنهاد می‌شود حدودا 4-6 هفته جوجه ها را در جای بی آبی مراقبت کرده و بعداز پرورش لبریز ها به آن ها اذن استعمال از استخر ها و کلا آب خیز ها را اعطا کرد . معمولا از 4 هفتگی به آنگاه جوجه غاز ها دیگر نیازی به مامان خویش نداشته و میتوانند غیروابسته شوند .

رشد غاز و جوجه کشی غاز
رشد غاز و جوجه کشی غاز
جوجه کشی تصنعی و مصنوعی – جوجه کشی غاز
در صورتیکه ایجاد تخم غازها زیاد باشد از جوجه کشی غاز به شیوه تصنعی و مصنوعی به کار گیری می‌گردد. در جوجه کشی غاز به نحوه جوجه کشی تصنعی غاز ها درباره با مراقبت و ماشین جوجه کشی می بایست به مسائل پایین اعتنا نمود.
برهه زمانی حفظ تخم های جوجه کشی نباید بیشتراز 7 روز به ارتفاع انجامد . حرارت مساعدمحل مراقبت تخم ها میان 10- 7 رتبه سانتی گراد بوده و رطوبت نیز بایستی درتوان 70-80 درصد باشد .همینطور چرخاندن تخم ها در روز به طور کامل ضروری می‌باشد .
بعد از بیرون کردن تخم ها از انبار و پیشین از انتقال به ماشین های جوجه کشی بایستی آنان را یک شب در حرارت 18-21 جایگاه سانتی گراد قرار داده و حدود 7 ساعت نیز حرارت را به 24 جایگاه سانتی گراد رسانید . بعد از طی این پروسه میباشد که می قدرت آنان را به ماشین منتقل نمود .تخم غاز ها می اقتدار به صورت افقی در درون ماشین قرار بخشید .
حرارت انکوباتور ها بایستی درتوان 8/37 مرتبه سانتی گراد بوده و رطوبتی نزدیک به 50 الی 60 درصد داشته باشد.
در فرایند هچری حرارت را به 5/37 جایگاه سانتی گراد و رطوبت را به 80-90 درصد می‌رسانند.
چرخاندن معمولا روزیی یک توشه و در توا‌ن 180 رتبه انجام می‌گیرد.
در ماشین های اتوماتیک تخم ها یک توشه در سمت و سوی 45 مرتبه و توشه دیکرر در سمت و سوی مخالف و 45 جایگاه چرخانده می گردند که‌این فعالیت 1-3 توشه در روز تکرار میگردد.
سفارش می شود که رویش جنین در روز های دهم و بیست و پنجم در دست گرفتن گردد.
بیرون کردن تخم های رویش نکرده و جنین مرده بسیار ضروری هست زیرا به‌سرعت فاسد گردیده و سبب ساز تلفات بیشتری در جنین بقیه تخم ها می‌شوند. اکثر اوقات به علت تجمع گاز ناشی از تخمیر در باطن تخم ها انفجار به فعالیت آمده و ضمن ساخت بوی نامناسب منجر آلوده و کثیف شدن ماشین نیز میگردد .
خنک کردن تخم غاز ها اهمیت خاصی دارااست . معمولا از روز دهم خنک کردن را آغاز و در روز یک یا این که دو توشه حرارت تخم ها را به حرارت دور و اطراف تالار میرسانند. برای این مهم درب ماشین های جوجه کشی راباز نگه داشته مولد های حرارتی را از فعالیت انداخته تا حرارت ماشین با حرارت تالار یکسان شود. گهگاه پیشنهاد میشود که آب را به طریق اسپری بر روی تخم ها بپاشند. تبخیر آب از سطح تخم ها امداد به تامین رطوبت و خنک شدن آن‌ها می‌کند . برای این خواسته هل بلینگ توصیه می کند که از روز ششم تا بیستم دو توشه در روز و هر توشه به مقطع 30-20 دقیقه و بعد از روزبیستم تا آخری روز جوجه کشی نیز هر دو یا این که سه ساعت یکبار در روز فعالیت خنک کردن انجام گیرد .بعضی نیز حتی غوطه ور کرردن تخم ها را در آب از روز بیست و پنجم توصیه مینمایند . این فعالیت بایستی در آب ولرم و برای یک سری لحظه انجام گیرد .
برهه زمانی جوجه کشی غاز

دوران انکوباسیون در نژاد های متعدد متغیر و به ترتیب ذیل نوسان داراست در صورتیکه در روسس بلاک برانت 23 روز
امپرور 25 روز
غاز برقی 25 روز
غاز کانادائی 28 روز
غاز مصری 30-28 روز
و در غاز های اهلی 30 روز می‌باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.