شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

آموزش مرغ مينا

۳۶۳ بازديد
یادگرفتن مرغ مینا مرغ مینا به لحاظ من آن گاه از کاسکو از نظر هوش بهترینه .حتی پادشاه طوطی و امثاله نیز هوشی مثل مرغ مینا ندارند . این پرنده اکثر زمان ها از هند و پاکستان وافغانستان وارد ایران میشه . اما هندی ها از نظر هوش بهترند .

مرغ مینا بر مغایر کاسکو که وابستگی خاصی به صاحبش دارااست آنچنان به صاحبش متعلق نیست ولی این نکته را نیز باید بگم که پرنده ی حساسی می‌باشد و اخلاق و رفتار صاحبش را در موضوع خودش درک میکنه .

در موضوع هوش این پرنده همین بس که اگه شما چیزی نیز به اون یاد ندید مرغ مینا تنها با شنیدن صدای دیگر طیوران می تونه اون صدا ها را تقلید کنه و پرندگان دیگر را به شک بندازه . ماشین جوجه کشی

برای همین مقدمه باید بهتون بگم که اگه مشغله ی زیاد دارید و می خواهید از این پرنده نگهداری کنید قید این کار را بزنید،چون کاسکو و مرغ مینا هوش فوق العاده ای دارند و باید در بازه اولیه(۴-۶ماه) زندگی عالی به اونا رسیدگی کرد تا بشه از هوششون به نحو احسن استعمال کرد .

در کل باید توی حداکثر اون شش ماه اولیه زندگی عالی با اون کار کرد . تا می تونید اونا در دست بگیرید و نوازش کنید و به اون طعام بدید و توی همین حین با اون حرف کنید .حرف زدن با مرغ مینا باید با تکرار مضاعف یاور باشه .

کلمات نیز باید با یک تون مشخص و معلوم و یک گویش تکرار بشند . روی این نکته تاکید میکنم کهبهترین موقع برای یادگرفتن کلام کردن به مرغ مینا و امثاله وقتیه که آن ها گرسنه اند و شما بهشون غذا می دید .اگه اونا را شرطی کنید و با ادا کردن هر کلمه به اونا پاداش بدید راندمان بهتری می گیرید .

مرغ مینای نر با استعداد تر نسبت به ماده هست و راه شناسایی اونا نیز خیلی سادست و اون اینه که مرغ مینای نر سق سیاهی داره(سقف دهانش سیاه است) .

مرغ مینا یک همگی چیز خواره ولی دانه های ترکیب پلت(پارس) نیز برای آنان مخصوصاً در هنگام جوجه بودنشان به کار میره که اشکال عمده اش اینه که سبب میشه تا فضله ی مرغ مینا با بوی بدی همراه بشه .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.