دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

نیاز های غذایی بوقلمون

۳۵۸ بازديد

پروتئین تیم های مرکب و درشت ملکول ها یا این که پلیمر اسید آمینه هست که با اتصالات پپتیدی به یکدیگر متصل اند .قیمت یک پروتئین در تغذیه به پیرایش اسیدهای آمینه جانور در آن بستگی دارااست . تن حیوان قدرتمند به ساختن تعدادی از اسیدهای آمینه نیست به این گروه ها اسید آمینه لازم که شامل: فنیل آلانین، ایزولوسین، لیزین، لوسین، میتیونین، ترئونین، والین، تریپتوفان، آرژنین، گلایسین می باشد و اسید آمینه های که بدن قادر به ایجاد آن ها میباشد را اسید آمینه غیرضروری که شامل: سیستین، تایروزین، اسیدگلوتامیک، اورنتین، آلانین، اسید آسپارتیک، سیترولین هست که بها بیولوژیکی هر پروتئین متعلق به اندازه اسید های آمینه لازم آن می باشد .

فقدان شدید اسید های آمینه در جیره از جهتی می تواند منجر کاهش مصرف طعام گردد زیرا از سنتز پروتئین که می تواند منجر افزایش مصرف غذا گردد می کاهد . احتمالاً تاثیر نخستین عدم تعادل اسید های آمینه، بر روی مصرف غذا می باشد و این کاهش مصرف غذا می‌باشد که منجر کاه ش رشد می گردد . تحقیقات اخیر نشان داده پرندگانی که با جیره های دربردارنده انرژی یکسان و سطوح پروتئین بیش از مقدار توصیه گردیده تغذیه شده اند مصرف خوراکی یکسانی دارا‌هستند .
ماشین جوجه کشی
چربی
ها و روغن ها
چربی ها منبع فشرده انرژی می باشند . اندازه انرژی حاصله از چربی ها حدود 2 .5 برابر دانه ی غلات است . از چربی ها در جیره پرنده ها اهلی برای تامین اسیدهای چرب لازم استفاده می شود .

استفاده از چربی ها به ویژه چربی های حیوانی به علت این که سبب کپکی شدن جیره گردیده و به ادله وجود انواع به هنگام ادغام کردن چربی با بقیه موردها کاربرد چندانی ندارد . مقدار انرژی و قیمت غذایی چربی های گیاهی بیشتر از چربی های حیوانی می باشد ولی جهت وجود مواد آنتی اکسیدان در چنین جیره هایی واجب هست .

برای ادغام کردن چربی ها مقدمه باید آنها را ذوب کرده و آن‌گاه با فشار در ترکیب کن پاشید . هنگام ترکیب کردن چربی ها می بایست حرارت باطن ترکیب کن نیز ارتقاء یابد تا از دانه دانه شدن و کپکی شدن جیره پرهیز شود . حداکثر 3 تا 4 درصد چربی را می بضاعت و توان با دیگر اجزای جیره ترکیب کرد .

مکمل
های مواد معدنی
احتیاجات پرنده به کلسیم، فسفر، سدیم و مواد معدنی اندک مصرف با به کار گیری از مکمل های دربردارنده منابع متراکم این مواد مغذی تامین می گردد . جیره هایی که از مواد اول رایج تهیه و تنظیم می شود بایستی با کامل کننده هایی که این موادسازنده را تامین می نماید بی نقص شود . از حیث کیفی، بوقلمون ها به 13 عنصر معدنی احتیاج دارا‌هستند . میزان نیاز به شش عنصر بیشتر هست عبارتند از : کلسیم، فسفر، سدیم، پتاسیم، کلر، منیزیم .

هفت عنصر بعدی قلیل مصرف تر است: آهن، مس، منگنز، روی، ید، سلنیم و مولیبدن می باشد . کلسیم و فسفر در بخش اعظمی از کار ها دخالت دارا هستند اما پرنده بخش اعظم برای ساخت استخوان تقریباً 2 به 1 است، حتمی میباشد مواد غذایی دارای دو نصیب کلسیم و سه قسمت فسفر باشد . بوقلمون های مولد حدود 25/2 درصد کلسیم و 3/0 درصد فسفر قابل جذب در جیره نیاز دارند .
مواد حاوی کلسیم و فسفر به قرار پایین است:
پودر
استخوان
سنگ
آهک
صدف
یا گوش ماهی
نمک

ویتامین

بوقلمون ها احتیاجات نسبتاً زیادی به تمامی ی ویتامین ها دارند . نیاز به ویتامین ها فقط برای رشد و ایجاد نیست، بلکه اندازه زیادی از این ویتامین ها را در تن خود ذخیره می کنند و به همین ادله می باشد که گوشت بوقلمون یک عدد از غنی ترین منابع تامین ویتامین هاست .

جوجه بوقلمون توانایی کمی برای به کار گیری از بتا کاروتن جیره ی غذایی جهت ساخت ویتامین A داراست البته بعد از سن معینی آنزیم های واجب برای بتا کاروتن به ویتامین A را در تن ایجاد می کند . مطالعات اول نشان داده میباشد که نیمچه های جوان در بین 6000 تا 17000 واحد بین المللی (ppm) ویتامین A برای رویش ارگانیک و جلوگیری از پیدایش نشانه ها فقدان نیاز دارند .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.