دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

رویش شترمرغ

۳۶۳ بازديد
درسالهای اخیر رویش شترمرغ (OSTRICH)، امو (EMU) و ره-آ (RHEA) در در بین مزرعه داران خرده پا محبوبیت یافته می باشد . این اعضاء خانواده شترمرغیان به واسطه عدم قدرت پرواز، توانائی دویدن و کمبود جناق در استخوان سینه شان شناخته می شوند . شترمرغ ها ، اموها و ره-آ ها حیواناتی مقاوم بوده و به سادگی می توانند با حالت مختلف اقلیمی سازگار شوند .
سابقه
شترمرغ (Struthio Camelus) مستقر افریقاست و بصورت تجارتی از میانه قرن نوزدهم رشد داده گردیده میباشد . این پرنده ها در اصل به یاد پرهای ارزشمندشان برای به کارگیری در کلاه، لباس وگردگیرهای پری، صید شده و رشد می یافتند . درسال 1882، اولی شترمرغ به ایالات متحده برده شد و دوران کوتاهی آنگاه از آن پرورش شترمرغ در آریزونا، فلوریدا وجورجیا برای ایجاد پر شترمرغ شروع شد . پس از پیکار دوم جهانی چرم و گوشت شترمرغ هم زمینه تقاضا قرار گرفتند و در ده سال 1980 میزان رشد شترمرغ در ایالات متحده با افرایش متعددی روبرو شد .
امو (Dromaius novaehollandiae) حدود 80 میلیون سال گذشته در استرالیا نشات گرفت . سکنه نخستین استرالیا (بومیها) از امو به تیتر منبع گوشت و از پرهایش برای مد استعمال میکردند . اموها اولی بار میان سال های 1930 و 1950 به ایلات متحده آورده شدند .
ره-آ ها (Rhea americana) ساکن بخشها پست و دشتهای مرتفع امریکای جنوبی میباشند . رویش ره-آ در سال های اخیر در ایالات متحده محبوبیت بسیار متعددی یافته می باشد .
ماشین جوجه کشی
ویژگیهای
گونه 1-
شترمرغ شترمرغ ها با حدود 10 فوت طول و نزدیک به 400 پوند وزن بزرگترین طیوران روی زمین می باشند . شترمرغ ها چرندگانی طبیعی بوده و جیره شان دربردارنده گیاهان، میوه هاو حشره‌ها است . نرها و ماده ها به ترتیب در 30 و 24 ماهگی به بلوغ رسیده و معمولا تولیدمثل را درسن 5/2 تا 3 سالگی آغاز می‌نمایند .
میانگین ارتفاع قدمت یک شترمرغ 70 سال بوده و عمر تولید مثلی آن میتواند به بیش از 40سال برسد . فصل تخمگذاری در فوریه شروع شده و تا اگوست ادامه یافته ولی بسته به محل تغییر تحول می‌نماید . شتر مرغ معمولا یک روز در دربین تخم گذاشته و ممکن هست در هر فصل تخمگذاری30تا 50 تخم تولیدکند . دوره جوجه کشی 43-42 روز میباشد . تخم شترمرغ سپید رنگ بوده و حدود 3 پوند وزن داراست نرها معمولا به وسیله پرهای سیاه تیره با فرمانروا پرهای سفیدرنگ شناخته میگردند در حالیکه پرهای ماده ها کوچکتر بوده و خاکستری مایل به قهوه ای می باشند . مکانیزم های دفاعی پرنده دربرگیرنده بضاعت دویدن با سرعت 30 مایل در ساعت برای مدت هنگامی پیوسته و استعمال از ناخن انگشت به تیتر یک اسلحه هنگام لگدزدن است .
2-
امو (EMU) امو کوچکتر از شترمرغ می باشد . درسن بلوغ حدود 120 پوند وزن و 5 فوت قد داراست . اموها در 18 ماهگی تا 3 سالگی به سن بلوغ میرسند . اموهای ماده تخمگذاری را در 5/1تا 3 سالگی شروع کرده وممکن است تا 25 سالگی ادامه دهند . تخم ها 3 تا 5 روز یکبار گذارده شده و ماده ممکن هست درهر فصل 40 – 20 تخم ساخت نماید . فصل ایجاد مثل در اوایل دسامبر شروع گردیده و در آوریل خاتمه می یابد و دوره جوجه کشی 56- 48 روز میباشد . این پرنده مثل شتر مرغ با دویدن ، لگد زدن و شناکردن از خوددفاع مینماید .
3-
ره-آ (RHEA) ریه ها هنگام بلوغ 4 تا 5 فوت قد و 80-60 پوند وزن دارند . فصل ایجاد مانند از اوایل مارس تا اگوست ادامه می یابد . تخمگذاری را در 24- 18 ماهگی آغاز کرده و می توانند تا بیش از 60 تخم در هر فصل تولید می‌کنند .
نیازها
و مدیریت خانواده شترمرغ سانان دست‌کم احتیاجات حفظ را داشته و با اشکال موقعیت اقلیمی سازگار می شوند .
عمده اعضاء خانواده شترمرغ سانان به صورت جفتی یا مثل ره-آ به رخ مولد های سه تایی ( 2 ماده و یک نر ) حفظ میشوند .
ارتفاع حصار باید حداقل 6 فوت برای شترمرغ و امو و حداقل 5 فوت برای ره-آ باشد . هنگام پباده سازی پن، توجه کنید که در میان خانواده شترمرغ سانان گیر کردن پاها یا این که سر در حصار امری معمولی است . یک راه حل برای این ایراد استعمال از حصار با کشش زیاد یا این که حصارهای زنجیری می‌باشد . یک فضای خزیدن در تحت حصار حدود 36 تا 48 سانتی متر میتواند برای فرار هنگام تهاجم پرنده ها موثر باشد . برای کاهش خطر ناهنجاری های پا و پوست، پن ها بایستی فضای کافی برای عمل پرنده ها را فراهم نمایند . برای محافظت پرنده ها از عوامل نامساعد یک سر پناه سهل الوصول باید درون پن ساخته شود . بعدها سرپناه پیشنهادی برای مراقبت یک جفت شترمرغ 20 فوت در 20 فوت می باشد . برای یک جفت یا این که یک گروه سه تایی ( تریو ) امو و ره-آ، بعد ها پیشنهادی 10 فوت در 10 فوت است .
طعام و آب تازه باید بطور دایم جان دار بوده و دانخوریها زیر سرپناه قرار داشته باشند .
شناسایی پرندگان بخشی دارای اهمیت از نگهداری رکورد هست . یک ابزار موقت برای شناسائی حیوان‌ها نوار پلاستیکی یا این که لاستیکی است که دور زانو یا این که بالای مفصل خرگوشی بسته می گردد . روشهای شناسایی دائم شامل خال کوبی زیربال یا این که گذاشتن یک میکروچیپ هست که به وسیله یک اسکنر قابل خواندن میباشد .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.