سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

نگاهی متفاوت به پرورش و درآمدزایی از بوقلمون

۳۹۲ بازديد
یک عدد از دلایلی که کارآفرینان عرصه پرندگان علی رغم عدم حمایت کافی و مشکلاتی که در خط مش تولید و رشد سر راهشان وجود دارد؛ همچنان به سمت رویش بوقلمون کشیده شده اند قطع از جان دشوار بودن پرنده در پیش‌روی بیماری های حین نگهداری و پرورش، بحث سود و صرفه ی اقتصادی مضاعف مناسب هست . در صورتیکه به گوشه و کنار خویش نگاه فرمائید دکان های عرضه ی گوشت گوسفند و مرغ، دو مال دیگر گوشت پرنده را هم به سیستم فروش خویش افزوده اند . یکی گوشت شترمرغ (که به زودی مقاله و کتاب کاملی در رابطه بازار و رویش شترمرغ خدمتتان ارائه می دهیم) و دیگری گوشت بوقلمون و در آینده ای خیر چندان به دور گوشت کبک (چنانچه دوستان خوب مقاله ی مربوط به صنعت رشد کبک را که به تازگی منشر کرده ایم؛ خوانده باشند، شمه ای از سیاست ها و دیده انداز کلی برای برنامه ریزی به وسیله دولت و ورود سرمایه گذار بخش خصوصی در این بازار به عرض رسید) .
ماشین جوجه کشی

قیمت خوراکی بوقلمون زیاد بالاست و در بین گوشت دیگر پرندگان، گوشت گرم به‌ اکانت می آید . گوشت بوقلمون پنج برابر میگو فسفر و آهن دارد و در سود برای درمان بیماری‌های کم‌خونی و بیماری‌های قلبی مطلوب میباشد و حیث سالم و خاصیت، پزشکان روی گوشتش تأکید دارا هستند . پیشگیری از سرطان، بهبود اندک خوابی و کاهش کلسترول خون از دیگر مزایای به کارگیری از گوشت این پرنده است .

‎ طبق اخرین بررسی ها سرانه مصرف گوشت بوقلمون در کشورمان فقط ۳۵۰ تا ۴۰۰ گرم میباشد در حالی که سرانه مصرف گوشت بوقلمون در امریکا چیزی دربین ۷ تا ۸ کیلوگرم میباشد . پس شما ایجاد کنندگان کاری تبارک و راهی طولانی در پیش دارید تا آغاز مصرف گوشت در مملکت را با ساخت خویش ترویج و سپس محصولتان را به نقاط متعدد دنیا صادر فرمائید . همواره به خاطره داشته باشید که اگر بزرگ بیاندیشید و شایسته ترین بودن را با خود تمرین فرمایید این واقعه خواهد به‌زمین‌خورد . بدین ترتیب با اقتدار و سرعت کارتان توسعه دهید . شما بجز بازار داخلی بازار خارج از سرزمین را هم دارید . چرا تامین کننده ی نیمی از کشورهای جهان در زمینه ی مصرف گوشت بوقلمون فقط امریکاست؟ چرا همسایه های کشورمان می بایست گوشت موضوع نیاز خودشان را از کیلومترها دورتر تامین نمایند در حالیکه در ایران این پتانسیل به واسطه ی وسعت زمین، نیروی برنا و سرمایه گذارهای متعددی که متاسفانه به این بازار شناخت ندارند، وجود دارد؟ دولت هم می بایست به فرهنگ‌ سازی در رابطه با مصرف این گوشت در مرز و بوم اهتمام ورزد .

ممکن است برایتان دیدنی باشد که بوقلمون فقط حیوانی می‌باشد که ۲ مدل گوشت داراست . گوشت سینه ی پرنده، سفید و گوشت رانش قرمز رنگ است . و جالبتر این‌که چرم ناپخته حاصل از پاهای بوقلمون برای تکه‌دوزی روی انواع کیف و کفش قضیه به کار گیری قرار می‌گیرد .

از هر بوقلمون فراهم برای کشتار ۶۵ تا ۷۰ درصد گوشت به‌ دست می‌ آید . و این یعنی یک نتیجه فوق العاده .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.